ساده ترین روش تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس با افزونه واژه یاب

دسترسی سریع عناوین

تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس

تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس

همیشه زمانی که یک سایتی رو طراحی میکردیم و تحویل مشتری میدادیم، باید با تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس یا سایت مشتری که در سایت نمایش داده میشد کلی زمان می‌گذاشتیم تا تغییرات رو انجام بدیم. مثلا متن عنوان‌ها یا کلمات رو تغییر میدادیم.

یا در فروشگاه زمانی که برای یک محصول تخفیف ایجاد می‌کردیم بالای عکس اون محصول نوشته میشد “حراج” . خب حالا خیلی‌ها دوست نداشتند و میگفتند که بجای این کلمه در سایت نوشته بشه “فروش ویژه” یا کلمات و عنوان‌های این شکلی.

خب ما هم باید فایلهای زبان قالب یا افزونه‌ رو تغییر میدادیم تا اون کلمه تغییر کنه. بعضی مواقع هم واقعا خیلی زمان می‌برد تا تغییر کنه مخصوصا در مواردی که تغییر کلمات مربوط به ووکامرس بود باید چندین فایل زبان رو بررسی میکردیم.

حتی در یک مورد زمانی که در ووکامرس محصول را در انبار ناموجود میکردیم، در همه جای سایت کلمه‌ی “تمام شده” نمایش داده میشد و ما هر فایل زبانی رو گشتیم نشد که نشد و در انتها توسط php تغییرش دادیم به “ناموجود“.

افزونه‌ی Replace Default Words

امروز یک افزونة‌ی بسیار عالی و کاربردی رو بهتون معرفی میکنم که توسط اون بتونید به ساده ترین روش ممکن عنوان‌ها و کلمات وردپرس رو در قالب های آوادا و هر قالب فارسی وردپرس دیگری هرطوری که میخواهید تغییر بدید. افزونه‌ی Replace Default Words که در مخزن وردپرس موجود هست به ساده ترین روش ممکن این کار رو برای شما انجام میده.  :)

 

لینک افزونه تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس در مخزن وردپرس: Replace Default Words

آموزش افزونه Replace Default Words

می‌تونید  این افزونه را دانلود کرده و نصب کنید. این افزونه توسط کاربران ایرانی، فارسی شده و کارکردن باهاش ساده ست. کافیه که افزونه رو نصب کنید و از منوی  ابزارها > واژه نگار  را کلیک کنید و وارد محیط افزونه بشید.

تغییر کلمات و عنوانها در وردپرس

در قسمت “واژه‌ی پیش‌فرض را وارد کنید” باید کلمه‌‌ای که می‌خواهید تغییر کنه رو وارد کنید و در قسمت “واژه‌ی تازه را وارد کنید” هم مشخصه که باید کلمه‌ی جایگزین رو وارد کنید.

بعد از اینکه کلمات رو نوشتید باید دکمه‌ی “افزودن” رو کلیک کنید تا کلمات اضافه بشه. با زدن گزینه‌ی نمایش/بروزرسانی هم میتونید همه‌ی کلماتی که وارد کردید رو مشاهده کنید.

 

حتی میتونید با زدن دکمه‌ی “برون ریزی” کلمات خودتون رو استخراج کنید تا مثلا در یک سایت دیگه ازشون استفاده کنید و مجبور نباشید که مجدد همه‌ی کلمات رو دونه دونه وارد کنید.

با کلیک روی برون ریزی یک فایل با فرمت XML در رسانه‌ها ایجاد می‌شه که میتونید دانلود کرده و استفاده کنید.

در سایت جدید هم می‌تونید فایل رو به رسانه ها اضافه کنید و آدرس فایل XML رو در بخش مربوطه که در تصویر مشخص هست، وارد کرده و کلید “ارسال درخواست” رو بزنید تا کلمات شما در سایت جدید هم import بشه.

 

امیدوارم که از این آموزش و افزونه‌ی عالی واژه یاب خوشتون اومده باشه.

موفق و پیروز باشید.

در انجمن ایران آوادا هر سوالی دارید رو بپرسید یا از پاسخ‌های ارائه شده استفاده کنید

آخرین بروز رسانی: 24ام اردیبهشت, 1401,دسته‌بندی: آموزش وردپرس,
امتیاز: 5 از 7 رای

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

بازدید کل: 3,506

8 دیدگاه

  1. علی اصغر 97/09/04 در 11:37 ق.ظ

    عجب چیزیه
    کلا همه چی داره راحت میشه
    دمتون گرم

  2. حمید 97/09/02 در 12:46 ق.ظ

    من از قالب avada که شرکت میزبان فا به صورت رایگان برایم نصب کرده استفاده میکنم. بخش هایی از سایت کاملا فارسی نیست.بیشتر این بخش ها رو از طریق تنظیمات گفته شده فارسی کردم. اما بعضی قسمت های دیگه مثل دکمه my account و Cart موجود در top navigation رو نتونستم ترجمه کنم.
    لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید

    • فرهاد سلیمانی 97/09/02 در 4:39 ق.ظ

      دوست عزیز،
      سلام

      قالب آوادا توسط ما فارسی شده و این مواردش حل شده. اگر دوست داشتید میتونید از سایت خریداری کنید و آپدیت و پشتیبانی هم دریافت کنید.
      اگر هم میخواهید مشکل فعلی حل بشه که باید فایل ترجمه قالب رو ترجمه کنید.
      برای این مورد سرچ کنید: آموزش ترجمه فایل زبان قالب وردپرس

      موفق باشید

    • حمید 97/09/02 در 11:51 ق.ظ

      سلام
      خیلی ممنون.مشکل فعلا با افزونه معرفی شما Replace Default Words حل شد.خدا خیرتون بده.2هفته بود داشتم دنبال راه حل میگشتم.
      ببخشید یک مشکل دیگه من اینه که در قسمن فوتر ،قسمت وارد کردن ثبت ایمیلم از کار افتاده و ارور cannot form7 رو میده و همچنین در این قسمت سایز عکسهای آخرین محصولات بزرگ شده واز حد استاندارد خارج شده است.خیلی ممنون میشوم خودتان سایت را مشاهده بفرمایین

    • فرهاد سلیمانی 97/09/02 در 2:52 ب.ظ

      دوست عزیز،
      سلام

      خواهش میکنم. مشکل‌تون رو لطفا از بخش پشتیبانی فنی مطرح کنید که بررسی بشه.

      موفق باشید

  3. فتاحی 97/07/30 در 10:45 ق.ظ

    مرسی از اینکه سعی نموده اید ساده ترین روش ها را برای کسب نتیجه سریعتر در نظر گرفته اید و راهکارها را بخوبی برای برطرف نمودن مشکلات حاصله زا کار را راهنمایی می نمایید. موفق و تندرست باشید.
    باتشکر

  4. آرگان 97/01/04 در 4:11 ب.ظ

    خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون

    • فرهاد سلیمانی 97/01/04 در 8:49 ب.ظ

      دوست عزيز،
      سلام

      خوشحاليم كه مشكلتون حل شده و مطالب سايت براتون كاربرد داشته.

      موفق باشيد

دیدگاه خود را بنویسید