وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ ، Avada و حل مشکلات ادیتور جدید

دسترسی سریع عناوین

وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ

وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ

همونطور که می‌دونید چند روزی هست که وردپرس 5 منتشر شده و شاهد تغییرات زیادی در بخش ادیتور وردپرس شدیم. خیلی از کاربرا به مشکلات زیادی خوردند و در تماسها و یا در تیکت‌ها مطرح میکنند که صفحه ساز آوادا با آپدیت وردپرس به نسخه 5 از کار افتاده و دیگه کار نمیکنه و خب این مشکل برای قالبهای دیگه هم هست و همچنین افزونه‌ها هم باید خودشون رو با وردپرس 5 ادیتور گونتبرگ سازگار کنند.

وردپرس 5 با ادیتور گوتنبرگ خودش تقریبا میشه گفت که خیلی از مشکلات ساخت یک صفحه استاندارد رو برطرف کرده و تقریبا دیگه برای ساخت کوچکترین چیزها نیازی نیست که یک صفحه ساز نصب کنیم. اگه کاربران بتونن باهاش کنار بیان واقعا ادیتور خوبی به نظر میرسه. مهمترین ویژگی این ادیتور اینه که کاملا برای گوشی‌های موبایل ، محتوا رو بصورت بهینه نمایش میده و کاملا ریسپانسیو شده.

در این پست ما به شما میگیم که چگونه بدون نگرانی وردپرس رو به نسخه‌ی 5 آپدیت کنید و بدون مشکل با صفحه ساز آوادا هم کار کنید. البته یک راهکار هم در انتها برای کسانی که با قالب آوادا کار نمیکنن هم گفتیم، میتونید در ادامه مشاهده کنید.

برای استفاده از صفحه ساز آوادا در وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ چکار باید کرد؟

شرکت آوادا طبق معمول همیشه خیلی زودتر از بقیه برای مشکلات احتمالی وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ چاره اندیشی کرده و حدود یک ماه قبل از انتشار نسخه نهایی وردپرس 5 ، ورژن Avada 5.7.2 رو منتشر کرد.

در این ورژن بخش‌هایی به وردپرس و ادیتور گوتنبرگ اضافه شده که کاربران به سادگی میتونن همچنان با ادیتور یا صفحه ساز خود آوادا کار کنند و صفحه یا برگه منتشر کنن.

 

برای اضافه کردن یک برگه یا نوشته در وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ با آوادا چکار کنیم؟!

برای اضافه کردن یک برگه یا نوشته، از قسمت کنار “افزودن جدید” به سادگی میتونید انتخاب کنید که با کدوم ادیتور می‌خوایید صفحه ایجاد کنید که در عکس پایین کاملا مشخص شده.

 

ویرایش یک برگه یا نوشته در وردپرس 5 و ادیتور گوتنبرگ توسط آوادا

برای ویرایش برگه‌ها یا نوشته ‌هایی که قبلا ایجاد شده، وقتی روی عنوان اون برگه با موس هاور میکنید، دو تا گزینه می‌بینید، که طبق عکس زیر باز مشخصه هرکدوم چکار میکنه. 

وقتی روی ادیتور کلاسیک کلیک کنید وارد صفحه ساز آوادا میشید که مثل سابق میتونید با صفحه ساز کار کنید و صفحه بسازید.

 

محیط ادیتور گوتنبرگ در وردپرس 5 و آوادا

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید اگر داخل ادیتور گوتنبرگ باشید ، در بالای ادیتور یک دکمه قرار داده شده که با کلیک کردن روی اون میتونید وارد ادیتور کلاسیک وردپرس و صفحه ساز آوادا بشید.

بعد از کلیک بر روی استفاده از فیوژن بیلدر وارد صفحه زیر میشید و همانطور که مشاهده میکنید صفحه ساز آوادا آماده‌ی کار کردن هستش.

نکته بسیار مهم:

اگر شما با ادیتور گوتنبرگ یک محتوایی رو ایجاد کرده باشید و بخواهید بعدا با صفحه ساز آوادا، اون محتوا رو ویرایش کنید، به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

یعنی در ابتدای کار باید تصمیم بگیرید که با فیوژن بیلدر میخوایید کار کنید یا با گوتنبرگ. چون این دو تا نمیتونن محتوای همدیگه رو ویرایش کنن.

برای استفاده از تمامی مواردی که تا الان گفته شد باید در وردپرس 5 قالب آوادا رو به نسخه 5.7.2 بروز رسانی کنید.

 

کسانی که اصلا دوست ندارند با گوتنبرگ کار کنند چکار باید بکنند؟!

کسانی که واقعا نمیخواهند از ادیتور گوتنبرگ در وردپرس 5 استفاده کنن دو تا راه کار براشون هست. یا باید از ادیتور کلاسیک قبلی استفاده کنند و یا باید ادیتور گوتنبرگ وردپرس 5 رو غیر فعال کنند.

 

1- استفاده از افزونه Classic Editor برای ادیتور کلاسیک سابق

برای استفاده از افزونه Classic Editor میتونید وارد لینک زیر بشید و از مخزن وردپرس برای نصب و استفاده از این افزونه استفاده کنید.

 

طبق گفته سایت wordpress.org این ادیتور تا سال 2021 پشتیبانی میشه و تا اون تاریخ با خیال راحت میتونید باهاش کار کنید و کم کم با ادیتور جدید خودتون رو سازگار کنید. متن کامل این خبر رو می‌تونید در این لینک مشاهده کنید.

اطلاعات این افزونه در تاریخ 2018/12/11

  • Last updated:1 day ago
  • Active installations:900,000+
  • WordPress Version:4.9 or higher

 

2- استفاده از افزونه Disable Gutenberg برای غیر فعال کردن ادیتور جدید

طبق توضیحات این افزونه، ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس 5 رو غیر فعال میکنه و از ویرایشگر کلاسیک قبلی استفاده میکنه. از قسمت تنظیمات افزونه میتونید انتخاب کنید که گوتنبرگ کلا غیر فعال بشه یا مثلا برای بخشهایی مثل فقط برگه‌ها یا … بتونید ازش استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتونید روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید و در مخزن وردپرس درباری این پلاگین بیشتر مطالعه کنید.

 

اطلاعات این افزونه در تاریخ 2018/12/11

  • Last updated:18 hours ago
  • Active installations:30,000+
  • WordPress Version:4.9 or higher

 

پیشنهاد میکنیم که با گوتنبرگ کار کنید و برای تست هم که شده براش وقت بذارید تا کم کم باهاش راحت باشید. به نظر من که ادیتور خیلی خوب و جالبی هست.

میتونید از متن‌های ساده یا پستهای ساده شروع کنید و باهاش کار کنید. کار کردن باهاش شاید کمی سخت و پیچیده باشه و برای پیدا کردن هرچیز خیلی ساده‌ای کلی بگردید تا متوجه بشید جاش کجاست ولی بعدش دیگه لذت بخش میتونه باشه.

 

در انجمن ایران آوادا هر سوالی دارید رو بپرسید یا از پاسخ‌های ارائه شده استفاده کنید

آخرین بروز رسانی: 11ام خرداد, 1400,دسته‌بندی: آموزش وردپرس,
امتیاز: 4.6 از 21 رای

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

بازدید کل: 2,740

2 دیدگاه

  1. سعیدکریمی 97/09/28 در 1:41 ق.ظ

    آپدیت جدید رو چطور میتونم داشته باشم

    • فرهاد سلیمانی 97/09/28 در 7:41 ق.ظ

      دوست عزيز،
      سلام

      معمولا از هر سايتي كه يك فايل يا محصول غير فيزيكي ميخريد براي استفاده از اون فايل بايد وارد بخش دانلودها بشيد!
      منوي حساب كاربري بخش دانلودها!

      موفق باشيد

دیدگاه خود را بنویسید