آموزش تغییر قالب وردپرس و نصب قالب جدید

دسترسی سریع عناوین

تغییر قالب وردپرس

تغییر قالب وردپرس

خیلی پیش اومده که ما از قالبی که روی سایت‌مون نصب هست خسته شدیم و خواستیم که قالب سایت‌مون رو عوض کنیم. یا اینکه قالب فعلی‌مون امکانات کمی داشته و نیازهای ما رو تامین نمی‌کرده و مجبور شدیم که قالب دیگری رو به جاش نصب کنیم.

در مقاله آموزش تغییر قالب وردپرس یاد می‌گیریم که چطور می‌تونیم بدون مشکل قالب سایت‌مون رو تغییر بدیم و از امکانات قالب جدید لذت ببریم.

در این آموزش ما قالب آوادا رو بجای قالب قبلی‌مون روی سایت نصب می‌کنیم و به نکات و مراحل انجام می‌پردازیم. به طور کلی فرقی نمی‌کنه که شما چه قالبی رو نصب کنید، مراحل نصب همه قالب‌ها به یک شکل هست. پس با هم به تغییر قالب می‌پردازیم.

 

 تهیه بکاپ از سایت فعلی

در مرحله اول باید حتما از سایت‌تون بکاپ تهیه کنید تا اگر در مراحل تغییر قالب به مشکلی برخوردیم یا بخشی از کار درست پیش نرفت بتونیم از بکاپ گرفته شده استفاده کنیم و سایت‌مون رو نجات بدیم. تاکید می‌کنم که حتما از سایت تون بکاپ تهیه کنید. می‌تونید در سی پنل فول بکاپ بگیرید یا بطور جداگانه از فایلها و پوشه‌ها بکاپ تهیه کنید و در جای امن نگه‌داری کنید. بعد میتونید وارد مراحل نصب بشید.

 

 آپلود فایل‌های قالب جدید

در مرحله دوم باید وارد هاست تون بشید و در مسیر public_html > wp-content > themes فایل زیپ قالب جدید رو آپلود کنید. بعد از اینکه کامل آپلود شد، فایل زیپ رو اکسترک کنید تا پوشه قالب اصلی در داخل پوشه themes قرار گیرد.

نکته: دقت کنید که اگر قالب آوادا رو از سایت ایران آوادا تهیه کردید و اقدام به نصب می‌کنید، باید حتما قالب اصلی آوادا با نام IranAvada و قالب فرزند آوادا با نام IranAvada-Child-Theme رو با هم آپلود کنید و در داخل پوشه themes اکسترکت کنید و در مدیریت وردپرس قالب فرزند رو فعال کنید.

 آپلود فایل‌های افزونه‌های قالب جدید

بعد از آپلود و اکسترکت قالب در پوشه themes، وارد پوشه پلاگین‌ها در مسیر public_html > wp-content > plugins بشید و افزونه‌های مورد نیاز قالب رو آپلود کنید. نسبت به قالبی که تهیه کردید، افزونه‌های مورد نیازش رو باید در پوشه plugins آپلود کنید.

به طور مثال برای قالب آوادا باید پلاگین fusion builder و پلاگین fusion core رو حتما آپلود کنید. بعد از آپلود، فراموش نکنید که فایل‌های زیپ رو اکسترکت کنید تا پوشه اصلی پلاگین‌ها داخل پوشه plugins قرار بگیره.

به همراه قالب آوادا پلاگین‌های مختلفی ارائه شده، از جمله اسلایدر ریولشن، لایر اسلایدر، ACF و غیره که باید دقت کنید، نیاز نیست همه رو نصب کنید! پلاگین‌ها رو بررسی کنید و اگر نیاز داشتید نصب کنید و استفاده کنید. بسیاری از دوستان بدون اینکه اصلا نیاز داشته باشند همه‌ی پلاگین‌های ارائه شده رو نصب می‌کنند و فکر می‌کنند که باید همه نصب باشه، درحالی که اینطور نیست.

 فعالسازی قالب جدید

در ادامه آموزش تغییر قالب وردپرس ، بعد از آپلود و اکسترکت قالب و پلاگین‌های جدید، دیگه با هاست کاری نداریم. وارد مدیریت وردپرس می‌شید و افزونه تعمیر و نگهداری رو از منوی افزونه‌ها > افزودن نصب می‌کنید. پیشنهاد می‌کنم که افزونه تعمیر و نگهداری در این صفحه رو نصب کنید که از مخزن وردپرس هست و بسیار هم ساده و کاربری هستش. باید در نظر داشته باشید که تغییر قالب در هر سایت وردپرسی، به احتمال زیاد باعث بهم ریختگی‌هایی در سایت خواهد شد که با نصب افزونه تعمیر و نگهداری از ورود کاربران به سایت بطور موقت جلوگیری خواهد شد.

بعد از نصب و فعالسازی این افزونه، به ترتیب وارد منوی نمایش > پوسته‌ها بشید و قالب جدید رو فعال کنید.

نکته: دقت کنید که اگر قالب آوادا رو از سایت ایران آوادا تهیه کردید و اقدام به نصب میکنید، باید حتما قالب فرزند رو فعال کنید که در عکس راهنمای قالب، مانند عکس زیر، نوشته شده “این قالب باید فعال باشد

قالب ایران آوادا

 فعالسازی افزونه‌های قالب جدید

بعد از فعال‌سازی قالب، از مدیریت وردپرس، وارد منوی افزونه‌ها بشید و افزونه‌هایی که از طریق هاست آپلود کردید رو فعال کنید.

بعد از تغییر قالب ، یکبار صفحه اصلی رو باز کنید و بررسی کنید که آیا صفحه اصلی سایت بهم خوردگی داره یا خیر. اگر شما در قالب قبلی‌تون برای طراحی برگه‌ها از صفحه ساز استفاده نکرده باشید، احتمالا مشکلی در نمایش برگه‌ها نخواهید داشت. ولی اگر از صفحه ساز استفاده کردید، به احتمال زیاد برگه‌هاتون بهم ریختگی خواهد داشت. یا یکسری کد در برگه‌ها نمایش داده می‌شه و یا عکس‌ها بزرگ و کوچک و نامرتب نمایش داده می‌شه.

بطور مثال اگر از قالب انفولد استفاده کرده باشید، صفحه ساز قالب انفولد در قالب آوادا دیگه کار نمیکنه و کدهای اضافی در برگه‌ها نمایش داده میشه و کلا صفحه نامرتب خواهد بود.

برای حل این مشکل باید وارد ویرایش برگه‌ها بشید و برگه‌ها رو ادیت کنید. اگر کد اضافی در نوشته‌هاتون هست ، اونها رو پاک کنید و با استفاده از صفحه ساز قدرتمند آوادا صفحه رو مرتب و منظم بچینید و طراحی کنید. می‌تونید برای آشنایی با صفحه ساز آوادا یکبار ویدئوی ” آموزش مقدماتی صفحه ساز آوادا ” رو مشاهده کنید.

 

 افزونه‌ها و قالب‌های اضافی رو هرس کنید

بعد از اینکه کار برگه‌ها تموم شد باید وارد افزونه‌ها بشید و افزونه‌های غیر ضروری رو پاک کنید. بعضی از قالبها افزونه‌های زیادی همراه خود دارند که دیگه نیازی به اونها نیست. افزونه‌های اضافی رو پاک کنید تا سایت‌تون یه نفس تازه بکشه.

بعد از پاکسازی افزونه‌ها وارد منوی نمایش > پوسته‌ها بشید و قالب یا قالبهای اضافی رو پاک کنید، چون دیگه بهشون نیازی نیست.

 

در انتها

بعد از اینکه کل سایت رو بررسی کردید و مشکلات و بهم ریختگی‌های احتمالی رو درست کردید و افزونه‌ها و قالب‌های اضافی رو هرس کردید و همه چیز اوکی بود دیگه حالا میتونید افزونه تعمیر و نگهداری رو هم غیر فعال و حذف کنید تا سایت برای دیگر کاربران هم قابل نمایش باشه.

در انجمن ایران آوادا هر سوالی دارید رو بپرسید یا از پاسخ‌های ارائه شده استفاده کنید

آخرین بروز رسانی: 24ام اردیبهشت, 1401,دسته‌بندی: آموزش وردپرس,
امتیاز: 3 از 7 رای

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

بازدید کل: 4,323

8 دیدگاه

  1. xiaomipaars 00/05/13 در 9:57 ب.ظ

    سلام …
    من الان یه قالبی رو نصب دارم که فروشگاهی هست .
    فروشگاه من هنوز راه نیفتاده و در حال طراحی صفحات با المنتور هستم .
    حدود 80 محصول وارد کردم ، کلی ویژگی و صفت اضافه کردم ، منو ساختم و …
    الان میخوام به قالب دیگه ای برم .
    آیا با این راهکار شما برای تغییر قالب ، محصولات من از بین میرن ؟
    صفت ها و ویژگی ها چطور ؟
    دسته بندی ها چطور ؟

    • فرهاد سلیمانی 00/05/14 در 10:57 ق.ظ

      دوست عزیز،
      سلام

      خیر با این روش مشکلی برای محتوای فروشگاه شما رخ نمیده. بدون نگرانی میتونید قالب تون رو تغییر بدید.

      موفق باشید

  2. مهدیه وهابی 99/01/19 در 4:38 ب.ظ

    با سلام سایتم رو دو ساله راه اندازی کردم میخوام قالبش رو عوض کنم
    آیا از نظر سئو مشکلی به وجود میاد ؟

    • فرهاد سلیمانی 99/01/19 در 8:18 ب.ظ

      کاربر محترم،
      سلام

      اگر بصورت اصولی عوض کنید خیر مشکلی پیش نمیاد.
      یعنی لینکهاتون تغییر نکنه و سریع برگه ها رو بسازید و اگر لینک ی به مشکل خورد ، سریع درستش کنید.

      موفق باشید

  3. ابراهیم 98/04/19 در 9:01 ق.ظ

    با سلام: قالب سایت من انفولد است ولی وقتی میخوام نوشته جدید یا برگه جدید ایجاد کنم صفحه سازنده آوادا را نداره البته افزونه گوتنبرگ را نصب کردم ولی باز هم صفحه سازنده آوادا را ندارم. لطفا راهنمایی کنید چجوری میشه این صفحه را ایجاد کرد// با تشکر : اسدی

    • فرهاد سلیمانی 98/04/19 در 3:26 ب.ظ

      دوست عزیز،
      سلام

      دوست عزیز، صفحه ساز آوادا فقط روی قالب آوادا هست. انفولد خودش یک صفحه ساز جدا داره که با اون میتونید کار کنید.
      اگر هم میخوایید با صفحه ساز آوادا کار کنید، باید قالب سایت تون رو به آوادا تغییر بدید. برای اینکار هم آموزشی قرار داده شده میتونید مطالعه کنید.

      موفق باشید

دیدگاه خود را بنویسید